FANTASTISK DAG

Igår fick jag & tjejerna i klassen besöka Cancer Center Karolinska och Radiumhemmet. På CCK fick vi lyssna på otroliga föreläsningar från landets och världens främsta professorer. Det var riktigt häftigt och man blev så imponerad av den utveckling som sker, den betydelse som forskningen har, men också hur fruktansvärd "smart" och ond cancer är . Det krävs otroliga resurser. Vaccinera sig mot de virus som kan orsaka cancer, rök aldrig och utsätt dig inte för stora UV-ljus, livsstil och vanor... Att följa det är en billig förebyggande försäkring mot cancer.

Besöket på Radiumhemmet var också spännande. Vi fick gå in i ett strålbehandlings rum och fick veta hur allt gick till. Men det kändes samtidigt väldigt obehagligt där.

Dagen slutade med att vi gick på restaurang i Gamla Stan, härlig avslutning på dagen.

Sådana dagar skulle jag vilja göra om många gånger, jag blev så imponerad av dessa människor och deras kunskaper, riktigt häftigt.


Nu sitter jag på bussen till mitt äskade Katrineholm mot praktiken!
Hoppas ni får en trevlig och ledig lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0